Alternatív érettségi #1

2023.08.31

A visszatérésem még nem végleges, csak egy rövidke tag keretein belül ugrottam ide. Felrúgtam a szabályokat, így a válaszaim három részleteben lesznek olvashatóak., és a szabályokat sem másolom ide, elvégre minek, ha úgy sem viszi tovább senki? A taget egyébként Abeth oldaláról csentem, akinek köszönet, hogy ezúton is felrázott a nyári depressziómból. Mielőtt azonban nekikezdenénk, szólnék néhány szót.

Holnap kezdődik a csodálatos iskola, nekem személy szerint a 10. osztály, amire nőiesen bevallom; nem vagyok felkésülve. Kicsit sem. Anyával felfejtettük, hogy leginkább azért nem találom a hangot a kortársaimmal, mert egyszerre utálom őket azért, amilyenek, de közben olyan is akarok lenni. Ki érti ezt? Végül is, ezzel kell kezdeni valamit, bár van egy olyan sejtésem, hogy ez az év sem alakul majd valami jól, ami a beilleszkedést illeti. Bár lehet, hogy szokás szerint túlzottan depresszív vagyok, és késöbb úgyis minden megoldódik, amin túlaggódom magam. Sajnos a napokban veszítettem el egy nagyon fontos személyt, akivel azt hittem, az idők végezetéig barátok leszünk, így tart még a gyászidőszak. Nagyon remélem, hogy nem fogok megint abba  a hülyeségbe menekülni, hogy azért történt így, mert nem érdemlem meg a barátságot, és szerethetetlen vagyok. Ugyanis eddig ez történt. Nem baj, így sem vagyok teljesen egyedül.

A másik dolog: írás. Tele van a hócipőm, hogy nem jön semmi ihlet, és hogy haladnom kéne a második regényemmel, de valahogy nincs meg az a tűz, ami az elsőnél megvolt, pedig van szellemi motivációm rá, hogy folytassam. (Erről majd később mesélek.) Az csak hagyján, hogy titeket letudlak azzal, hogy nincs ötletem, majd jövök, ha lesz, de igazából még azokat az írásaimat sincs kedvem posztolni, amik már megvannak. Született egy apró szösszenet Görögországban a nyaralás alatt, de ennyi, illetve van egy novelladarabom egy szerhasználó lányról, amit lehetséges, hogy kibővítek (egy imádott barátom ötletére). Azt viszont nem itt szeretném publikálni, hanem talán elküldöm egy lapnak, de ezt majd csakis felnőttként, az meg ugye még vagy három év. Úgyérzem, megtört bennem valami, ami az alkotást illeti, és már nem tudom azt az -egyébként hiteles - színvonalat hozni, ami régen működött. Találnom kell egy új stílust, valamit, ami annyira nem hagy nyugodni, hogy muszáj legyen leírnom és rendesen foglalkoznom vele.

Ennyi, most már a tag!

Szóval a lényeg, hogy az alternatív érettségin (jesszus, a rendesen mi lesz majd...) három tantárgy van, abból húsz-húsz tétel, és a kérdésekből legalább tízet meg kell válaszolni. Lássuk hát az első kört!

 RANDOM TÉNYEK

1. Vannak olyan szavak, amik felidegesítenek, ha meghallod őket?

Irónia, szocializáció, kommunikáció, figyelj csak, figyelj, kritika, ne csodálkozz, lassacskán -mind olyan kifejezések, amiket engem sértő mondatokban használtak.

2. Tejre a müzli, vagy müzlire a tej?

Ez most nagyon nevetséges lesz – tudom, mert eddig mindenki kiakadt rajta –, de én magában eszem a müzlit. Tej nélkül. És nem, nem érdekel, hogy száraz. Lehet mellé teát inni.

3. Van, amitől félsz, de mások számára ez a félelem érthetetlen?

Amióta csak az eszemet tudom, csigafóbiával élek, különösen a meztelencsigákat tartom rémisztőnek. Hogy miért? Nem is tudom. Talán titokban attól rettegek, hogy egyszer világuralomra törnek.

4. Ki a példaképed és miért? Ha bárkivel leülhetnél ebédelni, őt választanád?

Elképesztőnek tartom azt, amit Mérő Vera csinál, és egy nap én is szeretnék olyan felnőtt lenni, aki kiáll a gyerekekért és a nőkért. Naná, hogy őt választanám, jó lenne megismerni, milyen ember a hétköznapokban. :)

5. Van olyan dolog az életedben, amit soha nem mondtál el senkinek?

Húha. Kevés ilyen van, de amit kell, azt jól eltemetem magamban.

6. Naplemente vagy napfelkelte?

Naplemente, bár egyszer szeretném végig nézni, ahogy felkel a nap. A blogon már írtam róla, miért az előbbi a kedvencem.

7. Van valami olyan szokásod, amivel véded a környezetet?

Tudom, hogy ezért felkötnek, de nem vallom magam nagy környezetvédőnek. Egyetlenegy dolog van, amihez ragaszkodom e téren, és az az, hogy nem eszem húst már négy éve. Valahogy kegyetlennek és égőnek tartom, hogy egyes állatoknak megkönyörülünk, mert cukinak tartjuk őket, vagy hogy őrizzék a házat, másokat meg leölünk. Tudom, oké, ezer és egy ponton támadható a vegetarianizmus, pláne a veganizmus, de ennyi erővel és is leszörnyetegezhetném azokat, akik húst esznek.

8. Mi a kedvenc társasjátékod?

Dixit. *-*

9. Van olyan étel, vagy ital, ami Magyarországon nem kapható, de odavagy érte?

Az igazi görög feta sajt, illetve a montenegrói gránátalmalé.

10. Van olyan könyv, vagy film, amit kötelezővé tennél az iskolában? Miért?

Heléne Montardre-tól a Lónak nincs árnyéka. Különösen azoknak ajánlom, akik azt hiszik, ismernek valakit, miközben az illető a legsötétebb titkokat őrizgeti.

B. Penyling Braveheart
Minden jog fenntartva 2022
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el